Vanaf het moment van verkoop bouwt u een dossier op. U heeft kopieën van de factuur, de herinneringen en de aanmaningen. U noteert wat er afgesproken is en u bevestigd dat aan uw klant.
Sinds 2012 zijn de regels met betrekking tot het herinneren en aanmanen verandert. Dat hoeft nog slecht 1 maal te gebeuren. Inhoudelijk zijn er echter ook zaken verandert. Voor een goed incassotraject is het zaak dat u dit juist aanpakt.
Orion Incasso kan u daar over adviseren en geeft cursussen debiteurenbeheer.
Orion Incasso kan in het gehele proces, van de facturatie tot aan de laatste aanmaning, instappen. Wij kunnen bijvoorbeeld, indien u dat wenst, de facturatie voor u verzorgen en de voortgang bewaken, wij kunnen echter ook instappen als u het traject van herinneringen inslaat of enkel uw laatste brief verzorgen. In de laatste brief vermelden wij een finale termijn en wijzen uw debiteur tevens op de gevolgen als de betaling op de aangegeven datum niet op uw rekening bijgeschreven staat wat sinds 2012 wettelijk verplicht is.
Daar uw relatie met uw klant voor ons van het grootste belang is, mag u de toon van de te voeren correspondentie bepalen: mild, gemiddeld of stevig.
Orion Incasso kan uw debiteurenbeheer, voor minimaal 2 uur per week, middels het nabellen en mailen van uw klanten bij u op de werkvloer verzorgen of, uit uw naam, vanuit haar kantoor te Leersum.
Stel, u heeft een aanzienlijke vordering uitstaan en uw debiteur reageert nergens op. Tja, wat dan. Gelijk ter incasso of wellicht is het een uitkomst dat wij deze debiteur, op het u bekende adres, een bezoek brengen en het bestaan van uw vordering (weer) eens onder zijn aandacht brengen. Indien er niemand open doet doen wij navraag in de buurt. Wellicht is de vogel gevlogen en weet u, naar aanleiding van ons rapport, welke stappen u kunt en mogelijk moet ondernemen. In alle gevallen rapporteren wij u.
Stel, u heeft geruime tijd geleden geleverd en bent er van overtuigd dat de centen niet meer komen, dat de debiteur op omvallen staat. Dan kunt u, afhankelijk van uw algemene voorwaarden en/of de geldende spelregels, uw goederen retour laten halen.
Stel, u ontvangt een brief van een curator/bewindvoerder, die meldt dat uw debiteur failliet is of gebruik gaat maken van de WSNP en u wilt gebruik maken van uw retentierecht.
Orion New Sevices bezoekt uw debiteuren graag. Indien wij overtuigd zijn van uw gelijk dan zijn wij volhardend en doortastend echter verwacht niet dat wij rollend met uw debiteur over straat gaan. Wij houden ons aan de regels en de maatschappelijke waarde en normen die hier voor staan, wij legitimeren ons en maken duidelijk waar we voor komen, bovendien gaat de veiligheid van ons personeel voor alles.