logo orion

infoOnze diensten

  • het innen van openstaande vorderingen
  • incasso op basis no cure – no pay
  • debiteurenbeheer
  • bezoeken van debiteuren
  • stroomlijnen van processen
  • adviseren bij juridische vraagstukken
  • screenen algemene voorwaarden
  • Credit check

Wet incassokosten

Business to consumer:
Indien uw debiteur, in dit geval een consument, niet op tijd betaalt dan moet u deze 1 herinnering sturen waarin u de debiteur nog eens 30 dagen de tijd geeft om uw factuur te voldoen. Tevens dient u de consument een incasso aan te zeggen, onder vermelding van de incassokosten. Deze incassokosten worden bepaald aan de hand van een staffel die onderaan staat vermeld. Over de incassokosten wordt BTW geheven. Er geldt een minimumtarief van € 40,00.

Business to business:
Indien uw Algemene Voorwaarden daarin voorzien, en uw debiteur is, aantoonbaar, in het bezit van uw Algemene Voorwaarden dan kunt u afwijken van de staffel die hieronder vermeld staat. U hoeft uw debiteur geen herinnering te sturen maar dat bevelen wij u wel aan.
Anders dan bij business to consumer is het mogelijk dat u als BTW-plichtige klant de BTW over de incassokosten dient te voldoen. U ontvangt dan een separate BTW factuur van Orion Incasso. Er geldt een minimumtarief van € 40,00

tabel

Rekenvoorbeeld:
Stel de hoofdsom bedraagt € 12.366,00;
de incassokosten zijn dan € 898,66. Dat is als volgt opgebouwd: € 375.00 + € 250,00 + € 250,00 en € 23,66.

Incassotarieven:
Indien u het dossier, om welke reden dan ook, tijdens het minnelijke traject wilt sluiten dan berekent Orion Incasso u het aantal gewerkte uren of de berekende incassokosten.

orion ontzorgt

U bent het overzicht kwijt en uw debiteuren beheren u in plaats van andersom..

Herkent u dit, maak dan geheel gratis en vrijblijvend een afspraak. Wij zorgen dat u weer overzicht krijgt en het heft weer in eigen handen kunt nemen, want Orion ontzorgt.

Stroomlijnen van processen.

Orion Incasso kan de door u gehanteerde processen op waarde beoordelen en u adviseren over hoe het anders kan. Elk onderdeel van het proces is van groot belang.

Alles begint met uw algemene voorwaarden. Hoe heeft u zaken geregeld met betrekking tot leveringen, betalingen, reclames, eigendomsvoorbehoud of calamiteiten? Heeft u, bijvoorbeeld, de algemene voorwaarden voor het tekenen van de overeenkomst wel ter hand gesteld van uw klant? Zijn deze zaken niet goed geregeld, dan kan dat het innen van openstaande facturen een stuk bemoeilijken. Indien er sprake is van een faillissement of een WSNP- regeling, dan kan het niet goed opstellen en/of hanteren van de algemene voorwaarden, indien u goederen geleverd heeft, verstrekkende gevolgen hebben.

Orion Incasso is u graag van dienst bij het opstellen of aanpassen van uw algemene voorwaarden.

Werkt u met getekende orderbevestigingen, afleverbonnen en/of werkbriefjes? Hoe verwerkt u dit alles in het proces? Maakt u uitzonderingen en worden deze correct verwerkt? Is er sprake van meerwerk, aanpassingen en/of andere wijzigingen?

Orion Incasso kan u behulpzaam zijn bij het opstellen van contracten en/of overeenkomsten.

Wat is uw betalingstermijn? Wanneer gaat u uw debiteur herinneringen sturen en/of aanmanen? Belt u de debiteur na de eerste herinnering verzonden te hebben, of pas na een tweede herinnering? Hoe gaat u om met disputen?

Het opstellen, hanteren en naleven van processen is van essentieel belang van iedere organisatie, hoe groot of hoe klein deze organisatie ook mag zijn.

Orion Incasso kan u helpen al de processen die in uw bedrijfsvoering van toepassing zijn vast te leggen in procedures, die, voor een iedere die daarmee moet werken, duidelijk en hanteerbaar zijn.

Neem contact op

Onderwerp:

Innen & VorderenNo cure No payJuridisch adviesWIK & Incassotarieven


Postbus 52
3958 ZG Amerongen

06-22434968
0343-461210